İNGİLİZCE
Amacımız:Kendilerini ifade edip iletişim kurmaya yardımcı olmak, İngilizce dinlemeyi ve konuşmayı oluşturacak temel becerileri sağlamak ve gelecek yıllardaki yabancı dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktır.
Amacımız:Kendilerini ifade edip iletişim kurmaya yardımcı olmak, İngilizce dinlemeyi ve konuşmayı oluşturacak temel becerileri sağlamak ve gelecek yıllardaki yabancı dil öğretimine yönelik bir alt yapı hazırlamaktır.
Bale ve modern dans çalışmaları; çocuklarımızın bedensel, duygusal, sosyal ve psikomotor gelişimini, vücut ve beyin koordinasyonunu, bedenini kullanma-denge becerisi ile disiplinli çalışmalarını, başarma duygularını ve yaratıcılıklarını geliştirir. Dans dersleri çocuğun, sağlıklı bir vücut gelişimine, grup bilincini oluşturmasına, estetik algılarını ve sanatsal yönlerini geliştirmelerine katkıda bulunur.
Satranç, beynin hafıza merkezine en çok etki eden alıştırmalardan biri ve mükemmel bir çoklu zekâ oyunudur. Satrançtaki rekabet ilgiyi artırır, zihinsel dikkati yükseltir ve yüksek seviyelerdeki başarıyı ortaya çıkarır. Çocukların düşünme, dikkat yoğunlaştırma, hesaplayıp karar verme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Düşlerevi anaokulu satranç dersleri, Satranç Antrenörleri derneği Başkanı ve Kartal Satranç akademisi kurucusu tarafından profesyonel olarak verilmektedir. Amaç çocuklara Satrancı sevdirmek, merak uyandırmak ve bunu bir beyin sporu olarak hayatlarına yerleştirebilmektir. Dersler akıllı tahta, projeksiyon, video, drama ve satranç tahtası gibi eğlenceli dinamiklerle ve bir disiplin eşliğinde verilmektedir.
Dileyen öğrencilerimiz Satranç turnuvalarına hazırlanır.
“Bizim gerçek müziğimiz Anadolu halkında işitilebililir.” M.K.Atatürk
Halk oyunları dersimiz çocuklarımıza milli danslarımızı tanıtmak ve ilgilerini artırmak üzere geliştirilir.Halk oyunları Federasyonu üyesi hocalarımız her yöreyi belli aralıklarla öğretir grubun en yatkın olduğu alan keşfedildikten sonra ilerleme sağlanır.Halk oyunları aynı zamanda iyi bir spor ve kardiyo hareketleri içerir.
Orff eğitimi temelde her insanda var olan, duygularını ritm, müzik ve hareketle anlatabilme dinamiğinin müzik eğitimiyle birleşme prensibinden oluşur.Çocuk zaten bir müziktir. Önemli olan bu müziği duyabilmek ve ona şekil verebilmektir. Orff yöntemi çocuğun yaratıcılığını geliştirirken aynı zamanda işitsel dikkatini de beslemektedir. Düşlerevi’nde hem eğleniyor hem de yaratıcılığımızı geliştiriyoruz. Müzik dersleri zengin müzik aletleriyle zaman zaman çocukların kendi tasarladıkları müzik aletleriyle grup halinde yapılır.
Çocuklar el sanatları çalışmaları ile iç ve dış dünyaları arasında kurdukları bağları, çeşitli resim çalışmaları ve el işleri ile ifade ederler. Okulumuz sanat atölyesinde yapılan resim, seramik, hamur, kolaj, boyama, tahta boyama, oyun hamuru, parmak boyama ve baskı gibi çeşitli etkinlikler, çocukların el becerilerini, hayal güçlerini, yaratıcılıklarını ve sanatsal yönlerini geliştirir.
Yüzme, vücudumuzda bulunan bütün kas gruplarını çalıştıran ve vücut koordinasyonunu sağlayan, temel sporlardan biridir. Derslerimiz öncelikle öğrencilerimizi suya alıştırma ve yüzmeyi sevdirme evresi ile başlar. Daha sonra ayak çırpma, doğru vücut pozisyonu, serbest ve sırt üstü yüzme, doğru tekniği geliştirme çalışmaları ile devam eder. Yüzme etkinliğimiz, yaz okulu dönemlerinde verilmektedir.
İki yabancı dil bilmek;Yaratıcılığı geliştirir, yaratıcı düşünme becerilerin gelişmesinde yardımcı olur. Kültürel farkındalık sağlar.
Seramik dersleri çocuklara el ve kol kaslarını kullanma şansı verir ve motor becerilerinin gelişmesini sağlar. Seramik çamurunu şekillendirmeye çalışırken ellerinin ne kadar güçlü bir alet olduğunu keşfederler. Bu sırada, çamurla çalışmak el – göz koordinasyonu gerektirdiğinden ince motor becerilerini de geliştirir.
Doğal materyallerle oynamak duyusal açıdan zengindir ve sakinleştirici özelliği bulunmaktadır. Doğal malzemeler değişkendir ve sayısız yaratıcılık imkânları sağlamaktadır. Ağaç işleri ve marangozluk çocukların sözel ve sosyal etkileşimini ile dil gelişimlerini besler. Doğal materyaller çocukların gözlem yapma, problem çözme, ölçme, hipotez üretme ve yaratıcılık becerilerini geliştirir.Ağaç işleri ve marangozluk büyük kasları, ince motor becerileri ve el-göz koordinasyonunu geliştirme fırsatı sunmaktadır.
Çocuklar için zarafet eğitimi ile çocuğunuzun sosyal yaşama daha hızlı adapte olmasını sağlayabilir, toplum içinde nasıl davranması gerektiğini öğretebiliriz. Çocuklar Türkçeyi doğru kullanmayı öğrenir. Güzel ve etkili konuşmanın önemini kavrar.
Hareket eğitimi ile beraber, büyük kas grupları kullanımı ve gelişimi sağlanır. Yürüme, koşma, atlama, sıçrama, sekme, tırmanma, kayma, sürünme vb. gibi. ÇOCUĞUNUZUN NON-LOKOMOTOR BECERİLERİNİN GELİŞİMİNİ SAĞLAR. Non-lokomotor beceriler; bireyin bulunduğu zemin üzerinde dengesini yer çekimine karşı koruma yeteneğidir.
Ses farkındalığı üzerine yapılan çalışmalar, okuma ve yazma zorluklarını azaltır. Konuşma seslerini (Alfabedeki tüm harfleri) açıkça ve doğru üretmek, alfabetik kodun öğrenilmesini de hızlandırır. Bu nedenle, yeni başlayan okuyucular için okuryazarlık eğitimi, fonem farkındalık etkinliklerini içermelidir.