YAŞ GRUPLARI(3 yAŞ)

3 YAŞ DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ

Artık oyun çağına gelmiş bir çocuğunuz var.
Motor becerilerinin gelişmesiyle çevre üzerinde kurduğu egemenlik artık daha da fazlalaşmıştır.


Sayı sayma , şarkı , şiir öğrenme ve çevresindeki dünya hakkında soru sorma gibi alanlarda dilsel ve bilişsel yetenekleri artmıştır.

Artık kendinden bağımsız bir dünyanın farkındadır.
 
Çocuğunuzun ayrı bir benlik  ve cinsiyet  duygusu geliştirmeye başlamıştır.

Çocuğunuz artık gelişen konuşma becerisi ile  bireyler arası ilişkilerini geliştirmektedir.Çocuk artık ben merkezci yapısından kurtulmuş ve topluma dönük bir duruma doğru ilerlemektedir.

Çocuğunuz artık nasıl bir kişi olacağının araştırma yoluna girmiştir.

Çocuk değiştikçe sosyal çevrede değişir çünkü yürüyen ve emekleyen çocukların çevreleri farklıdır.  

Kazandığı güvenlik ve özerklik duygusu ile bedenine , cinsel farklılıklara ve çevrede olup biten her şeye karşı bir merak ve öğrenme eğilimi  gösterir.

Cinsel benlik duygusunun başladığı , cinsel rollerin belirlendiği dönemdir.Toplumun cinsiyete karşı tutumlarını da dikkatle izler.

Bu dönemde artık daha olumlu ve dengeli bir bireydir.

Bu evrede çocuk öfkesini eşyaya yöneltmiştir.

Bu yaşın özellikle sonlarına doğru grup halinde oyun oynama , oynarken birbiriyle konuşma  ve grup içinde ne oynayacaklarını seçmeye başlarlar. Birbirlerini seyretme ve konuşma en çok rastlanan ortak davranıştır.

Korkulu rüyalar devam etmektedir.
MOTOR BECERİLER

Artık merdivenlerden yukarı ayak değiştirerek çıkar ama inerken iki ayağını birleştirerek iner .

Çoğunlukla en alt basamaktan atlayabilir.

Bahçedeki aletlere çeviklikle tırmanabilir.

Oyucaklarını itip çekerken engelleri aşıp , köşeleri dönebilir.

Kendi beden hareketlerini ve boyutlarını çevresindeki nesnelere göre belirgin biçimde değerlendirip kavrayabilir.

Pedalları kullanarak üç tekerlekli bisiklete binebilir.

Parmak ucunda durabilir ve yürüyebilir.

Tek ayağının üzerinde kısa bir süre durabilir.

Kendisine atılan topu yakalamak için uzanır.

Makas kullanabilir.

Kalemi daha ustaca kullanabilir

İpliğe büyük tahta boncuklar dizebilir.

9 tahta küple kule oluşturabilir ve örneğe bakıp 3 küple köprü yapabilir.

Adam resmini bir baş olarak çizer ve adam resminin içine iki yuvarlak göz ve ağız çizebilir.

Çember ve V,H,T şekillerinin aynısını çizer.

Mavi ve yeşili ayırdetmekde zorlanabilir ama ana renkleri genellikle ayırtedebilir.

Resim sehpasında , büyük bir boya fırçasıyla resim yapmaktan çok hoşlanır.
DİL GELİŞİMİ

Cümleler daha gramatik hale gelmiştir. Neden sonuç ilişkisi bulunan düşünceler , bileşik önermeler olarak tek bir cümleyle ifade edilir.

Konuşmaları ben merkezlidir kiminle konuştuğunun ve başkasının dinleyip dinlemediği önemli değildir.

Artık 300 civarında kelime bilmektedir. Kendi kendine uzun süren konuşmalar
yapmaktadır. Yeni kelimelere karşı ilgi duymaktadır. Akıcılık sürekli gelişmektedir. Bazı sözcükleri telaffuzda hala zorlanabilmektedir.

 

0216 339 13 43
BARBAROS MAHALLESI DENIZMEN SOKAK NO:1 KOŞUYOLU/ÜSKÜDAR